Семінари

Семінар (від латів. seminarium - розсадник, перен.- школа), один з основних видів навчальних практичних занять, що полягає в обговоренні учнями доповідей, рефератів, виконаних ними під керівництвом викладачів.

Семінарська форма навчання виникла у давньогрецьких. та римських школах, де повідомлення учнів поєднувалися з диспутами, коментарями та висновками викладачів. Подальший розвиток С. отримали в ун-тах Зап. Європи, де з 17 ст. вони призначалися для роботи студентів над джерелами (як правило, з гуманітарних наук).

Учасники семінару

Учасники поділяються на аудиторію та доповідачів. Доповідач може бути один або кілька, доповіді мають висвітлювати тему семінару з різних боків. Чим більша кількість різнобічних думок викладена у доповідях – тим цікавіша дискусія та плідніший проведений час.

Як запрошувати на семінар?

Головний привід для відвідування семінару – здобуття нових знань у вже відомій галузі. Тому тут важливим є грамотний анонс. Найкраще у формі питань чи тез кожної доповіді. Ну і звісно, регалії доповідачів. На семінар підуть, якщо побачать, що доповідатиме експерт у даній галузі, ім'я якого відомо, досвід якого успішний. Формат запрошень може бути різним, тут не обов'язково дотримуватись стандартів. Це може бути і відеоролик, і презентація, і буклет, і диск.

Чому семінар, а не конференція?

Основні особливості семінару: вивчати, а не презентувати, обговорювати, а не стверджувати.

Внутрішньокорпоративні семінари дозволяють подавати інформацію в інтерактивному режимі спілкування з аудиторією і націлені на поглиблення та закріплення знань більшою мірою, ніж на отримання нової інформації. Наприклад, на вашому підприємстві запроваджується нова система бізнес – планування. Дуже корисним є проведення навчального семінару з такого приводу.

Бізнес-семінари

На такі заходи корисно збирати не лише співробітників, а також клієнтів та партнерів. Основна відмінність від конференцій – навчальний елемент. Наприклад, ви найкраще знаєте, як продавати ваш товар в умовах жорсткої конкуренції. Цілком хороший привід, щоб зібратися та обговорити нюанси продажу з вашими партнерами та співробітниками, а може й з іншими гравцями ринку.

Як побудувати діалог із аудиторією?

Аудиторією потрібно керувати. У цьому є секрет успішного інтерактивного спілкування. Усі ми знаємо, як складно буває висловити питання чи думку у колі навіть знайомих людей. Якщо дискусії та збір думок – першочергове завдання під час проведення семінару, необхідно залучати модератора. Людину, яка завдяки професійним навичкам зможе розбурхати аудиторію, зняти напругу та зав'язати дискусію.

Як створити цікаву доповідь?

Якщо ви не хочете щоб усі нудьгували, доповідь має бути цікавою, а найкраще несподіваною. Без збору та аналізу інформації не обійтися. У доповіді не повинно бути всім давно відомих догм, а якщо вони є, то подавайте їх у нетрадиційній формі. Усім подобаються загадки, ігри та яскраві картинки. Використовуйте гумор, смішні фото, малюнки, карикатури, ставте запитання аудиторії. Найкраще, якщо це буде спеціально підготовлена для вашої доповіді тематична серія картинок.

Як технічно найкраще організувати семінар?

Вибравши тему, вибираємо місце. Незалежно від кількості чого? місце має бути якісне. Комфортно, світло, зручно. Семінари можна проводити і в «домашній» обстановці, якщо дозволяє офіс, але тільки в тому випадку, якщо запрошено не більше ніж 15 осіб. У цій ситуації сувора заборона на «домашню» кухню, бутерброди, зроблені руками ваших співробітників, не піднімуть вашого авторитету. Краще замовити кейтерінг. Якщо кількість запрошених більше 15 – це вимагає просторого залу зі зручними кріслами, кава-паузами та наступним фуршетом (банкетом). І в жодному разі не реалізуйте на практиці неправильну народну думку про те, що на голодний шлунок знання засвоюються краще.

Реєстрація

Якщо учасники для проходження face-control повинні мати, наприклад, жетон або бейдж, бажано забезпечити їх цими предметами заздалегідь на реєстраційній стійці. Бейдж – аксесуар вельми бажаний, якщо ви плануєте спілкування під час семінару. На реєстраційній стійці має працювати стільки людей, скільки необхідно для нормального проходження потоку відвідувачів. Черги дуже болісно сприймаються та залишають негативний осад.

Кава-брейки, фуршети, кейтеринг для учасників

Кава-паузи повинні бути своєчасними та «просторними». І якщо у вас на 100 чоловік 2 кавоварки, а пауза триває 10 хвилин – невдоволення публіки забезпечене. Тому що штовхатися в черзі за кавою та шматочком печива дуже неприємне заняття. Підсолодіть учасникам семінару процес отримання знань – цукерки, печива в помірній кількості піднімуть настрій та оживлять процес спілкування.

Роздавальні матеріали та «семінарська» канцелярія

Канцелярія має бути обов'язковою. Якщо семінар – це дискусія та навчання, то без ручки та блокнота не обійтися. Не варто побоюватися великих витрат, завжди можливий міні-варіант, наприклад банальний шкільний зошит на 12 аркушів може стати вашим фірмовим і нагадати учасникам про шкільні роки. Як пам'ятки про семінар можна запросити фотографа та організувати зйомку учасників, згодом надіслати фото ел. адрес або викласти на корпоративному сайті. Також незайвими виявляться дипломи учасників. Нехай це не гарвардський документ – кожному приємно мати свідчення своїх зусиль щодо поглиблення знань на тему.

Зворотній зв'язок

Важливий і досить складний момент, що реалізується на практиці. Далеко не всім до душі заповнювати анкети, що складаються навіть із одного питання. А нам потрібно задати мінімум 3. Можна звичайно не випускати нікого із залу, поки не здадуть заповнені анкети, але як ви самі розумієте, це не вихід. Тому за заповнену анкету зворотного зв'язку потрібно запропонувати щось натомість. Наприклад – матеріали всіх доповідей, чи компромат на доповідачів. Тут вам уже вибирати!

А щоб ваш семінар був точно продуманий та організований до дрібниць, компанія Dream House допоможе Вам у наступних питаннях:

  1. Оренда залу для проведення семінару;
  2. Організація проживання та харчування для учасників семінару;
  3. Організація транспортного обслуговування для учасників конференції;
  4. Оренда необхідного для семінару обладнання;
  5. Забезпечення концелярською та/або сувенірною продукцією.